INPP
1-2.jpg

INPP

Sok esetben hallottuk már, hogy egy szülő aggódva panaszkodik, gyermeke nagyon okos, mégis azt érzi, hogy valami nincs rendben vele. Az ismerősök, barátok próbálják megnyugtatni, hogy “még kicsi, majd kinövi”. A szülő, viszont tudja, hogy az adott “probléma” odafigyelést igényel. 

Legtöbb esetben valóban a gyermekek “spontán” fejlődnek. 

Idegrendszerük is fejlődik, egy-egy feladatra éretté válnak. Azonban vannak olyan gyermekek, akinél az idegrendszeri fejlődést valami akadályozza. Egy adott ingerület nem jut el a központi idegrendszer megfelelő központjába, Ha az idegrendszer “huzalozása”/az idegsejtek közötti kapcsolat/,nem kellőképpen megfelelő, akkor a gyermeknél magatartási, viselkedési, tanulási nehézségek léphetnek fel. Szerencsére mindez orvosolható. 

Kutatások kimutatták, hogy az idegrendszer képlékenysége /neurális  plaszticitás/ miatt változtatható, “áthuzalozható”, “újrahuzalozható”. Különösen gyors változást eredményezhet, ha az idegrendszer fejlődésének megsegítését, a növekedési, vagy érési fázisban tesszük.

Peter Blythe PhD korábban az alkalmazott pszichológia /oktatási vezető előadója volt(Applied Psychology)/ 1969-ben felfigyelt arra, hogy sok, átlag feletti intelligenciájú gyermekeknél, aki az iskolában specfikus tanulási nehézségekkel küzd, még mindig aktívan működik néhány primitív reflex, melynek egy éves életkor felett már fiziológiásan nem szabadna jelen lennie. Ráadásul a testtartási reflexek is fejletlenek náluk, amelyek a tanulás minden alapvető részletéhez elengedhetetlenül szükségesek. Ezen gyermekek központi idegrendszerének az éretlensége okozza, hogy nem képesek kimutatni inteligenciájukat.

 

Peter Blythe  PhD, 1975-ben megalapította a Neurofiziológiai Pszichológiai Intézetet ( The Institute for Neuro-Physiological Psychology, INPP). Majd kidolgozta a Megkésett idegrendszeri fejlődés” módszerét.

A intézet kutatói eredetileg felnőttek neurotikus jellegű panaszainak (szorongás, tériszony, pánikbetegség, dezorientáció, tömegiszony, fóbiák, stb.) fizikai hátterét keresték.

E fizikai problémák feltárására kidolgoztak egy tudományosan megalapozott,  minden működési területre kiterjedő  vizsgálati módszert. A kezelésre pedig, egy holisztikus szemléletű, minden működési területre kiterjedő,  reflex-stimuláló és reflex-gátló, szenzomotoros programot.

A Neurofiziológiai Pszichológiai Intézetet ( The Institute for Neuro-Physiological Psychology, INPP szaktekintálye, Lawrence J. Beuret, MD. Diplomáját a Loyola Stritch School School of Medicine egyetemen szerezte meg ( Chicago Illionis ) A Mayo klinikán töltött ösztöndíjas évei alatt,  ő is megfigyelte, hogy a pszichiátriai osztályokon, milyen gyakori a tanulási nehézségekkel küzdő serdülő.

1985-ben elsajátította Dr Peter Blythe-nél, a /Neurofiziológiai Pszichológiai Intézet Chester-Anglia/ az általa és munkatársai által, “A megkésett idegrendszeri fejlődés “ kezelésére kidolgozott eljárásokat. 

 

Forrás: Sally Goddard Blythe:- Akaratlagos figyelem, Biztos egyensúly Csodálatos összhang, A sikeres tanulás ABC-je Medicína Könyvkiadó Zrt. 2014.)

Reflexek tanulás és viselkedés /Medicína Könyvkiadó Zrt. 2015./

- Segítünk Önnek! -
Válasszon Partnereink közül!

Találja meg az Ön számára ideális szolgáltatást.